Öğrenciler

Öğrencilerimiz

ÖzÜ BT Birimi üniversitede geçirdiğiniz süre boyunca size bilgi teknolojileri konularında tavsiye ve destek sağlamak için hizmet sunmaktadır. Aşağıda bir ÖzÜ öğrencisi olarak dijital hayatınıza başlamak için atmanız gereken adımlar yer almaktadır. Bu bölümden önce ‘Başlamadan Önce’ sayfasını ziyaret etminizi öneririz. Herhangi bir noktada sorularınız olur ve/veya yardıma ihtiyaç duyarsanız, Çözüm Merkezi üzerinden bizimle iletişime geçebilirsiniz.

1) Başlamadan Önce Bölümünü Okuyun

Kampüse yeni başlayan öğrencilerimizin başlangıç için Başlamadan Önce Sayfasında listesi verilen öncelikli hizmetleri incelemesini öneririz.

2) Bir Dizüstü Bilgisayar Edinin

ÖzÜ öğrencileri için minimum donanım gereksinimlerini karşılayan bir dizüstü bilgisayara sahip olmanız çok önemlidir. Bilgisayar konfigurasyonu konusunda emin olamıyorsanız yada yönlendirme konusunda yardımca ihtiyaç duyarsanız BT biriminden destek alabilirsiniz. Öğrenci Merkezi -3 katındaki ofisimizden bizimle iletişime geçmeniz yeterli.

3) Kullanıcı Hesabı Edinin

ÖzÜ kullanıcı hesabınız; birçok ÖzÜ uygulamasına, hizmetine ve kaynağına erişmenizi sağlayacak bir kullanıcı adı ve şifresi olan size özel hesabınızdır. Bu hesabınız üniversiteye kayıt sırasında Öğrenci Hizmetleri tarafından otomatik olarak açılacak, hesap bilgileriniz kayıt sırasında bildirdiğiniz özel e-posta adresinize ve/veya cep telefonunuza kısa mesaj olarak gönderilecektir. Şifrenizi teslim aldıktan sonra MyOzU Mobil üzerinden mutlaka değiştirmenizi öneririz.

Şifrenizi üniversite mensupları da dahil olmak üzere hiç kimse ile paylaşmamalısınız.

Bilgi Güvenliği Tedbirleri

Kullanıcı Hesabı

4) Çok Faktörlü Doğrulama Uygulaması Kurun

ÖzÜ öğrencilerinin, kullanıcı hesaplarını akıllı telefonları aracılığıyla doğrulamak için ek bir güvenlik katmanı olan Çok Faktörlü Kimlik Doğrulamayla (MFA) kullanmaları gerekmektedir.

MFA, ÖzÜ kullanıcı hesabınız oluşturulduğunda otomatik olarak aktif edilmiş olacaktır. ÖzÜ e-postanıza ilk erişiminizde karşınıza çıkacak yönergeleri takip etmeniz ve aktif olarak kullanmış olduğunuz Cep telefonu numarasını sisteme kaydetmeniz gerekecektir.

MFA

5) E-posta kurulumunuzu yapın

ÖzÜ kullanıcı hesabınızı aldıktan sonra, isminize özel oluşturulan e-posta adresinizi hemen kullanmaya başlayabilirsiniz. Kullanıcı adı ve şifreniz özel e-posta adresinize  ve/veya SMS ile gönderilen kullanıcı hesap bilgilerinizle aynıdır ve kullanici-adi@ozu.edu.tr formatındadır.

Bir tarayıcı veya e-posta uygulaması aracılığıyla kullanıcı hesap bilgilerinizi kullanarak ÖzÜ E-Posta hesabınıza giriş yapabilirsiniz.

ÖzÜ, öğrencilerine ücretsiz sunulan Google Workplace Education+ paketinin bir parçası olan Google Mail uygulamasını kullanmalarını önerir.

https://mail.ozu.edu.tr

E-Posta

6) Kablosuz Ağa (Eduroam) Bağlanın

Eduroam Kablosuz Ağı (Wi-Fi); internet erişimine 7/24 izin veren güvenli ve kullanıcı denetimi olan bir ağdır. Kablosuz ağ erişimi kampüs içinde kapalı ve açık alanlarda tüm öğrencilerimizin hizmetine sunulmaktadır. Bu ağa Özü kullanıcı hesap bilgilerinizi kullanarak giriş yapabilirsiniz. Eduroam kablosuz ağına aynı anda 5 adet cihaz ile (bilgisayar, cep telefonu, tablet vb.) bağlantı sağlayabilirsiniz.

Eduroam

7) MyOzU Mobil Uygulamasını Kurun

MyOzU mobil uygulaması tüm üniversite mensupları için kurumsal bildirim ve iletişim plaformudur. Kampüs ve akademik yaşamınız ile ilgili ihtiyaç duyacağınız işlem ve bilgilere tek bir kanaldan erişim sağlar.

Bağlı bulunduğunuz Fakülte, Bölüm ile Öğrenci Hizmetleri v.b. hizmet veren üniversite birimleri tarafından yapılan tüm anlık bildirim ve duyurulara sadece MyOzU üzerinden erişebilirsiniz. Yeni özelliklerle sürekli geliştirilen MyOzU’yü düzenli olarak takip etmeniz önemlidir.

MyOzU’nün mobil sürümünü Apple Store ve Google Play mobil marketler üzerinden indirebilirsiniz. MyOzU Web Portalı olarak da hizmet vermektedir.

 

MyOzU

8) Öğrenimi Destekleyici Yazılımları İnceleyin

Bilgi Teknolojileri Departmanı olarak, öğrencilerimizin akademik başarılarını desteklemek için çeşitli yazılımlar sunmaktayız. Bu yazılımlar, ders materyallerini daha iyi anlamanıza, araştırma projelerinizi daha kolay yürütmenize ve becerilerinizi geliştirmenize yardımcı olabilir. Bu yazılımlar arasında Öğrenci Bilgi Sistemi (SiS), Öğrenme Yönetim Sistemi (LMS), Office365 ve Google Workspace Education+ gibi önemli araçlar bulunmaktadır.

Tüm bu yazılımlar, kampüsteki bilgisayar laboratuvarlarında veya kişisel cihazlarınızda kullanılabilir. Yazılımlar hakkında daha fazla bilgi edinmek için lütfen aşağıdaki Daha Fazlası ile yönlendirilen sayfayı ziyaret edin.

Office365

9) Hesabınızı, cihazlarınızı ve verilerinizi koruyun

Öğrencilerimizin hesaplarını, kişisel verilerini ve tüm diğer bilgi varlıklarını korumaları için önlemler almasını şiddetle tavsiye ederiz. Bu önlemler hakkında detaylı bilgiye aşağıdaki daha Daha Fazlası bağlantısına tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Hesabınıza ait anormal bir durum tespit ettiğinizde, yetkisiz erişim durumunda, siber saldırı, spam e-posta bildirimi, gizli bilgi ifşası, kişisel veri ihlali durumlarında ve Bilgi Güvenliği, KVKK Konularındaki soru, talep veya önerilerinizi Çözüm Merkezi aracılığı ile BT Bilgi Güvenliği Ofisine iletebilirsiniz.

Bilgi Güvenliği Ofisi

10) Baskı & Kopyalama için Kredi Yükleyin

Baskı ve kopyalama işlemleriniz için gerekli olan kredilerinizi Kredi Kartınız aracılığı ile çevrimiçi olarak güvenli şekilde yükleyebilirsiniz. 

Kredi yükleme uygulaması sadece kampüs ağından hizmet vermekte olup uzak bağlantı ile yükleme için VPN erişimi gerekmektedir.

Baskı ve Kopyalama

11) Tüm hizmetlerimizi inceleyin

Bilgi Teknolojileri

© 2024 Created BY OZU INFORMATION TECHNOLOGY

Bilgi Teknolojileri