Kullanıcı Destek

Üniversite kullanıcılarımızın BT sistemleri ve uygulamalarıyla ilgili sorunlarını çözmek ve teknik destek sağlamak için çalışıyoruz. Kullanıcılarımız taleplerini 7/24 Çözüm Merkezi üzerinden iletebilirler.

Digital Signage Sistemi Devrede

Elektronik Atık ve Geri Dönüşümü Önemsiyoruz

Hizmetler

Kullanıcı Destek

Öğrenciler, akademisyenler ve idari çalışanlardan oluşan kullanıcılarımızın bilgisayar donanım ve yazılımlarla ilgili karşılaştığı teknik sorunları çözmek ve bilgi teknolojileri kaynaklarını verimli bir şekilde kullanmalarını sağlamak için hızlı ve profesyonel bir destek sunduğumuz hizmetimizdir.

Kullanıcı Hesap Yönetimi

Kullanıcı Hesap Yönetimi

Bu hizmetimiz, ÖzÜ BT sistemlerine erişen tüm kullanıcıların hesaplarının oluşturulması, yönetilmesi ve kapatılması gibi hesap yönetim süreçlerini kapsar. Kullanıcıların sisteme erişim haklarını kontrol etmeyi, hesap bilgilerini güncellemeyi, şifreleri sıfırlamayı ve kullanıcı hesaplarıyla ilgili sorunları çözmeyi içerir.

Dizüstü

Bilgisayar Tahsis

Akademik/idari personel ve lisansüstü öğrencilere üniversite tarafından sunulan bilgisayarların satın alımı, tedarik ve tahsis süreçlerini yönettiğimiz hizmetimizdir.

Baskı Kopyalama

Baskı ve Kopyalama

Üniversite kullanıcılarımızın baskı ve kopyalama ihtiyaçlarını karşılamak için kampüse geneline yayılmış 100’e yakın profesyonel cihaz ve toplu ve bireysel baskılar için konumlandırılan kopyalama merkezi ile sunduğumuz destek hizmetimizdir.

Digital Görsel Sistemi

Digital Signage sistemi, kampüs alanındaki 40’a yakın noktada LCD/LED ekranlar, projeksiyonlar ve diğer görsel gösterim cihazları aracılığı ile bilgi, duyuru ve diğer içeriklerin görüntülenmesi ve merkezi olarak yönetilmesini sağlayan dijital medya yönetim hizmetimizdir.

Santral VOIP

Çözüm Merkezi

Çözüm Merkezi; üniversitemizin idari birimler tarafından sağlanan destek hizmetleri ve operasyonlarını yönetmek, kulanıcı sorunlarını çözmek, soruları yanıtlamak ve ihtiyaçlara cevap vermek için sunulan ölçülebilir ve yönetilebilir bir merkezi platform hizmetidir. Altyapısı ve süreçleri BT tarafından yönetilmektedir.

Sıkça Sorulan Sorular?

ÖzÜ sistemlerine giriş için kullanılan Parolanın unutulması durumunda self servis parolama sıfırlama servisini kullanabilirsiniz.
Adım adım parola sıfırlama
Çok Faktörlü Doğrulama (MFA), ÖzÜ hesabınız ile yapmış olduğunuz oturum açma işlemine bir koruma katmanı eklenmesi işlemidir. Bu özellik ÖzÜ kullanıcı hesabınız oluşturulduğunda otomatik olarak aktif edilmiş olacaktır. ÖzÜ e-postanıza ilk erişiminizde karşınıza çıkacak yönergeleri takip etmeniz ve aktif olarak kullanmış olduğunuz Cep telefonu numarasını sisteme kaydetmeniz gerekecektir.
 Bu adımları tamamladıktan sonra kurumsal uygulama ve kaynaklara erişimde hesap bilgilerinizi girdikten sonra sistem sizden ilaveten cep telefonunuza gelen doğrulama kodunu girip onaylamanızı bekleyecektir.
Adım Adım Kurulum
Kablosuz Ağı (Wi-Fi); internet erişimine 7/24 izin veren güvenli ve kullanıcı denetimi olan bir ağdır. Kablosuz ağ erişimi kampüs içinde kapalı ve açık alanlarda bütün personelimizin hizmetine sunulmaktadır. Bu ağa Özü e-posta adresi ve şifresini kullanarak giriş yapabilirsiniz. Eduroam kablosuz ağına aynı anda 5 adet cihaz ile (bilgisayar, cep telefonu, tablet vb.) bağlantı sağlayabilirsiniz.
Adım adım ayarlar

 

Eduroam; Türkiye ve dünya genelinde herhangi bir kampüs konumundan kablosuz ağ (Wi-Fi) erişimine güvenli erişim sağlayan ortak dolaşım hizmetidir. Bir defalık kurulumun ardından, kampüsteyken veya Eduroam üyesi bir kurumu her ziyaret ettiğinizde Eduroam ağına otomatik bağlanabilirsiniz. Eduroam üyesi Üniversiteler için eduroam.org veya eduroam.org.tr  adresini ziyaret edebilirsiniz.
Daha fazlası için...
VPN, temel olarak bilgisayarınızın fiziksel olarak bulunduğu yerden üniversite ağına şifreli bir tünel açar. Bu tünel içinden iletilen bilgiler dışarıdan bakıldığında şifreli olduğu için görüntülenemez. Bu da ağ bağlantınızı saldırılara karşı güvenli hale getirir.
Üniversite bünyesinde barındırılan uygulamalar, kaynak ve sistemler bilgi güvenliği tedbirleri gereği kampüs dışından erişime kapalıdır. Bu kaynak ve sistemlere erişim için öncelikle Üniversite ağına VPN üzerinden bağlanılması gerekmektedir.
Adım adım kurulum
Özyeğin Üniversitesi, tüm öğrenci, akademisyen ve personeline Google e-posta alyapısını kullanılan özel bir e-posta hizmeti sunar. Her kullanıcıya, genellikle üniversite adı veya kısaltmasıyla birlikte özel bir e-posta adresi atanır. Öğrencilerimiz mezuniyetlerinden sonrada da bu e-posta hizmetinden yararlanmaya devam ederler.
E-posta altyapısı olarak Google Workspace for Education+ hizmeti kullanılmaktadır. Bu altyapı ile Google Docs, Drive, Takvim gibi Google’ın diğer birçok hizmetinden faydalanabilirsiniz.
Adım adım kurulum
Kopyalama Merkezi, ÖzÜ mensupları için belge çoğaltma, çıktı alma ve ciltleme hizmetleri vermektedir. Akademik bina katlarında ve aynı zamanda kütüphanede, 7/24 çalışma alanında ve yurtlarda da kullanıma tahsis edilmiş yazıcılar bulunmaktadır. Yazıcıları MyOzU mobil uygulaması kamerası aracılığı ile karekod okutarak erişim sağlayabilirsiniz
 
Baskı işlemlerinden faydalanabilmek için bilgisayarlarınızda yazıcı kurulumu olması gerekir. Gerek bu kurulum gerekse yazıcı sisteminin yaşanan sorunlarda Kopyalama Merkezi veya Öğrenci Merkezi  -3. Katta bulunan Kullanıcı Destek Ofisi görevlilerinden destek alabilirsiniz.
Adım adım kurulum

Tüm BT hizmetlerini inceleyin

Edit Template

Haberler

  • Kullanıcı Destek
Yeni Başlayan Öğrencilerimiz

19/08/2024/

Bilgi Teknolojileri Birimi eğitim hayatınız süresince size bilgi teknolojileri konularında destek sağlamak için hizmet sunmaktadır. ÖzÜ öğrencisi olarak dijital hayatınıza…

Elektronik Atık ve Geri Dönüşüm

01/04/2024/

Teknolojinin hızla gelişmesiyle hayatımızın pek çok alanında yeni ürünlerin kullanımı tüketim alışkanlıklarımızı da değiştirmiş ve artan tüketimin sonucu olarak elektrikli…

Bilgi Teknolojileri

© 2024 Created BY OZU INFORMATION TECHNOLOGY

Bilgi Teknolojileri