Akademik ve İdari Çalışanlarımız
BT Birimi, akademik ve idari iş süreçleri ile öğretim faaliyetlerinde size bilgi teknolojileri konularında destek sağlamak için hizmet sunmaktadır. Aşağıda ÖzÜ’de bir çalışan olarak dijital hayatınıza başlamak için atmanız gereken adımlar yer almaktadır. Bu bölümden önce Yeni Başlayanlar sayfasını okumanızı öneririz. Herhangi bir noktada sorularınız olur ve/veya yardıma ihtiyaç duyarsanız, Çözüm Merkezi üzerinden bizimle iletişime geçebilirsiniz.
1) Başlamadan Önce Bölümünü Okuyun
Kampüse yeni başlayan öğrencilerimizin başlangıç için Başlamadan Önce Sayfasında listesi verilen öncelikli hizmetleri incelemesini öneririz.
1) Dizüstü Bilgisayarınızı Teslim Alın
Özyeğin Üniversitesi çalışanlarına işe başlarken; eğitim, öğretim, araştırma ve idari etkinliklerini desteklemek üzere güncel teknolojilerle donatılmış özelliklerde bilgisayar tahsis eder. Tahsis edilen bilgisayarınızı Öğrenci Merkezi -3 katındaki BT Kullanıcı Destek ofisimizden teslim alabilirsiniz. Bilgisayarınızın yanında ihtiyaç duyacağınız yardımcı aksesuar donanımları bağlı bulunduğunuz fakültenin idari asistanlarına iletebilirsiniz.
2) Kullanıcı Hesabı Edinin
ÖzÜ kullanıcı hesabınız; birçok ÖzÜ uygulamasına, hizmetine ve kaynağına erişmenizi sağlayacak bir kullanıcı adı ve şifresi olan size özel hesabınızdır. Bu hesabınız üniversitede işe başlama sırasında İnsak Kaynakları tarafından otomatik olarak açılacak, hesap bilgileriniz kayıt sırasında bildirdiğiniz özel e-posta adresinize ve/veya cep telefonunuza kısa mesaj olarak gönderilecektir. Şifrenizi teslim aldıktan sonra MyOzU Mobil üzerinden mutlaka değiştirmenizi öneririz.
Şifrenizi üniversite mensupları da dahil olmak üzere hiç kimse ile paylaşmamalısınız.
3) Çok Faktörlü Doğrulama Uygulaması Kurun
ÖzÜ kullanıcıları, kullanıcı hesaplarını akıllı telefonları aracılığıyla doğrulamak için ek bir güvenlik katmanı olan Çok Faktörlü Kimlik Doğrulamayla (MFA) kullanmaları gerekmektedir.
MFA, ÖzÜ kullanıcı hesabınız oluşturulduğunda otomatik olarak aktif edilmiş olacaktır. ÖzÜ e-postanıza ilk erişiminizde karşınıza çıkacak yönergeleri takip etmeniz ve aktif olarak kullanmış olduğunuz Cep telefonu numarasını sisteme kaydetmeniz gerekecektir.
4) E-posta kurulumunuzu yapın
ÖzÜ kullanıcı hesabınızı aldıktan sonra, isminize özel oluşturulan e-posta adresinizi hemen kullanmaya başlayabilirsiniz. Kullanıcı adı ve şifreniz özel e-posta adresinize ve/veya SMS ile gönderilen kullanıcı hesap bilgilerinizle aynıdır ve kullanici-adi@ozu.edu.tr formatındadır.
Bir tarayıcı veya e-posta uygulaması aracılığıyla kullanıcı hesap bilgilerinizi kullanarak ÖzÜ E-Posta hesabınıza giriş yapabilirsiniz.
BT, çalışanlarına ücretsiz sunulan Google Workplace Education+ paketinin bir parçası olan Google Mail uygulamasını kullanmalarını önerir.
5) Kablosuz Ağa (Eduroam) Bağlanın
Eduroam Kablosuz Ağı (Wi-Fi); internet erişimine 7/24 izin veren güvenli ve kullanıcı denetimi olan bir ağdır. Kablosuz ağ erişimi kampüs içinde kapalı ve açık alanlarda tüm kullanıcılarımızın hizmetine sunulmaktadır. Bu ağa Özü kullanıcı hesap bilgilerinizi kullanarak giriş yapabilirsiniz. Eduroam kablosuz ağına aynı anda 5 adet cihaz ile (bilgisayar, cep telefonu, tablet vb.) bağlantı sağlayabilirsiniz.
6) MyOzU Mobil Uygulamasını Kurun
MyOzU mobil uygulaması tüm üniversite mensupları için kurumsal bildirim ve iletişim plaformudur. Kampüs yaşamınız ile ilgili ihtiyaç duyacağınız tüm işlem ve bilgilere tek bir kanaldan erişim sağlar.
Üniversite akdemik ve idari birimleri tarafından yapılan tüm anlık bildirim ve duyurulara sadece MyOzU üzerinden erişebilirsiniz. Yeni özelliklerle sürekli geliştirilen MyOzU’yü düzenli olarak takip etmeniz önemlidir.
MyOzU’nün mobil sürümünü Apple Store ve Google Play mobil marketler üzerinden indirebilirsiniz. MyOzU Web Portalı olarak da hizmet vermektedir.
7) Akademik ve İdari Yazılımları İnceleyin
ÖzÜ ve Microsoft Türkiye işbirliğiyle, Office365 platformu uygulamaları tüm öğrencilerimizin ücretsiz olarak kullanımına sunulmaktadır. Office365 ile Word, Excel, PowerPoint, Outlook, OneNote, OneDrive, Teams v.b. tüm Ofis uygulamalarından yararlanabilirsiniz.
Erişim için ÖzÜ kullanıcı hesabınız ile portal adresine girip ilgili Ofis uygulamasını bilgisayarınıza (Windows, MAC) kurmanız yeterlidir.
Office 365 uygulamalarını 5 cihaza kadar kurulum yapabilirsiniz.
8) Bilgisayarınızın Yazıcı Ayarlarını Yapılandırın
Çalışanlarımıza bilgisayarları BT tarafından baskı & kopyalama konfigürasyonları hazır kurulu olarak teslim edilir. Bu kurulumla akademik bina katlarında, kütüphanede, 7/24 çalışma alanında ve yurtlarda da kullanıma tahsis edilmiş tüm yazıcılardan kopya ve çıktı alabilirsiniz.
Bunun yanında belge çoğaltma, çıktı alma ve ciltleme hizmetleri veren Kopyalama merkezinden de toplu işlemleriniz için yararlanabilirsiniz.
Yazıcılara size tahsis edilmiş kampüs kimlik kartlarınızla veya MyOzU mobil uygulaması kamerası aracılığı ile karekod okutarak erişim sağlayabilirsiniz
9) Hesabınızı, cihazlarınızı ve verilerinizi koruyun
Çalışanlarımıza bilgisayarlarını bir dizi güvenlik önlemi içeren tedbirleri işletim sisteminde kurulu olarak teslim ediyoruz. Ancak çalışanlarımızın hesaplarını, kişisel verilerini ve tüm diğer bilgi varlıklarını ek tedbirlerle korumaları için önlemler almasını şiddetle tavsiye ederiz. Bu önlemler hakkında detaylı bilgiye aşağıdaki daha Daha Fazlası bağlantısına tıklayarak ulaşabilirsiniz.
Hesabınıza ait anormal bir durum tespit ettiğinizde, yetkisiz erişim durumunda, siber saldırı, spam e-posta bildirimi, gizli bilgi ifşası, kişisel veri ihlali durumlarında ve Bilgi Güvenliği, KVKK Konularındaki soru, talep veya önerilerinizi Çözüm Merkezi aracılığı ile BT Bilgi Güvenliği Ofisine iletebilirsiniz.